O‘ZBEKISTONDA BANK XIZMATLARINI RAQAMLASHTIRISH HOLATI

O‘ZBEKISTONDA BANK XIZMATLARINI RAQAMLASHTIRISH HOLATI

Авторы

  • Nilufar Davletova

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.17288739

Ключевые слова:

O‘zbekiston, bank xizmatlari, raqamlashtirish, raqamli bank tizimi, UzCard, HUMO, Payme, Click, fintech, elektron to‘lovlar, mobil banking, raqamli iqtisodiyot, moliyaviy texnologiyalar, kiberxavfsizlik

Аннотация

Ushbu maqolada O‘zbekistonda bank xizmatlarini raqamlashtirish jarayonining hozirgi holati, rivojlanish
bosqichlari va istiqbollari tahlil qilinadi. Mamlakat moliya sektorida so‘nggi yillarda amalga oshirilayotgan raqamli
islohotlar, xususan mobil ilovalar, onlayn to‘lov tizimlari va elektron platformalarning joriy etilishi asosida bank mijozlariga
ko‘rsatilayotgan xizmatlarning samaradorligi hamda qulayligi o‘rganilgan. Tadqiqot davomida mavjud statistik ma’lumotlar,
xalqaro tajribalar va milliy qonunchilik asoslari tahlil qilinib, bank sektorida raqamlashtirishning yutuqlari bilan bir
qatorda dolzarb muammolari ham yoritilgan. Maqolada, shuningdek, bank xizmatlarini yanada rivojlantirish va ularning
barqarorligini ta’minlash bo‘yicha amaliy tavsiyalar ilgari surilgan.

Биография автора

Nilufar Davletova


O‘zbekiston Respublikasi
Bank-moliya akademiyasi magistranti

Библиографические ссылки

O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2020-yil 5-noyabrdagi “Raqamli O‘zbekiston – 2030” strategiyasini tasdiqlash

to‘g‘risidagi PF–6079-son Farmoni.

O‘zbekiston Respublikasi Markaziy banki. (2024). Bank xizmatlarini raqamlashtirish bo‘yicha yillik hisobot. Toshkent.

O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi qarori. (2021). Moliyaviy xizmatlarda raqamli texnologiyalarni joriy etish

chora-tadbirlari to‘g‘risida. Toshkent.

Murodov, A. (2022). O‘zbekistonda raqamli bank tizimi rivojlanish tendensiyalari. Toshkent: Iqtisodiyot nashriyoti

Karimova, D. (2023). Fintex va bank xizmatlarini raqamlashtirishning huquqiy asoslari. O‘zbekiston iqtisodiy

axborotnomasi, №4, 55–63-betlar.

World Bank. (2023). Digital Financial Services in Central Asia: Opportunities and Challenges. Washington, D.C.

Asian Development Bank. (2022). Financial Inclusion and Digital Banking in Uzbekistan. Manila.

Deloitte. (2023). Global Digital Banking Survey 2023. London.

Demirgüç-Kunt, A., Klapper, L., Singer, D., & Ansar, S. (2020). The Global Findex Database 2021: Measuring Financial

Inclusion and the Fintech Revolution. Washington, D.C.: World Bank.

OECD. (2022). Digital Transformation in the Financial Sector: Policy Approaches and International Practices. Paris.

Загрузки

Опубликован

2025-10-01
Loading...