TIKUV-TRIKOTAJ KORXONALARDA MARKETING FAOLIYATIDA ISTEMOLCHILARNI MOTIVATSIYALASH MASALALARI

TIKUV-TRIKOTAJ KORXONALARDA MARKETING FAOLIYATIDA ISTEMOLCHILARNI MOTIVATSIYALASH MASALALARI

Authors

  • Jamshid Jalilov

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.17534174

Keywords:

motivatsiya, iste’molchi xulq-atvori, marketing faoliyati, ruhiy motivatsiya, iqtisodiy rag‘bat, kommunikatsion strategiya, sodiqlik dasturi, tikuv-trikotaj korxonalari

Abstract

Mazkur ilmiy maqolada tikuv-trikotaj korxonalarining marketing faoliyatida iste’molchilarga yo‘naltirilgan
motivatsiya usullarining mohiyati, ularning turlarini amaliy qo‘llash holati hamda samaradorligini oshirish yo‘llari tahlil
qilinadi. Tadqiqotning maqsadi – tikuv-trikotaj mahsulotlari bozorida iste’molchilar xulq-atvori, xarid qarorlariga ta’sir etuvchi
motivatsion omillar va ularni boshqarish mexanizmlarini aniqlash hamda takomillashtirishdir. Tadqiqot Buxoro viloyatidagi
tikuv-trikotaj korxonalari misolida o‘tkazilib, so‘rovnoma va tahliliy metodlardan foydalanilgan. Natijalar shuni ko‘rsatadiki,
iste’molchilar motivatsiyasini shakllantirishda ruhiy va xulq-atvorli motivatsiya usullari hamda sotishni tashkil etish usullari
yuqori samaradorlikka ega, biroq iqtisodiy va kommunikatsion rivojlantirish usullari yetarlicha qo‘llanilmayapti. Shu bois
korxonalarda marketing menejmenti tizimini takomillashtirish, mijozlarga yo‘naltirilgan yondashuvni kuchaytirish, sodiqlik
dasturlari, reklama va brend kommunikatsiyalarini modernizatsiya qilish zarur. Tadqiqot natijalari tikuv-trikotaj korxonalari
uchun iste’molchilarni rag‘batlantirish strategiyalarini shakllantirishda, shuningdek, bozor raqobatbardoshligini oshirishda
amaliy ahamiyatga ega.

Author Biography

Jamshid Jalilov


Toshkent davlat iqtisodiyot universiteti
Marketing kafedrasi dotsenti,
iqtisodiyot fanlari bo‘yicha falsafa doktori

References

O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti. (2023-yil 11-sentyabr). PF-158-son “O‘zbekiston–2030” strategiyasi to‘g‘risida

Farmon. https://lex.uz/ru/docs/6600413

Schiffman, L. G., Kanuk, L. L., & Hansen, H. V. (2008). Consumer Behaviour: A European Outlook. Harlow: Financial

Times Prentice Hall.

Багиев, Г. Л., & Тарасевич, В. М. (2010). Маркетинг: Учебник для вузов (3-е изд.). Санкт-Петербург: Питер. – 576 с.

Виханский, О. С., & Наумов, А. И. (2006). Менеджмент: Учебник (4-е изд., перераб. и доп.). Москва: Экономика.

– 153 с.

Паушкина, И. С. (2012). Мотивация целевых групп при выводе продукта на рынок. Вестник науки Сибири,

№4(5).

Gülden Turhan. (2022). Motives in Online Shopping through Digital Platforms in Textile: Risk Perception and Purchase

Intention. Fibres & Textiles in Eastern Europe, 30(5), 1–7.

Kotler, P., & Keller, K. L. (2022). Marketing Management (16th ed.). Pearson Education.

Armstrong, G., Kotler, P., & Opresnik, M. (2022). Marketing: An Introduction (15th ed.). Pearson Education.

Holbrook, M. B. (2020). Nostalgia and Consumption Preferences. Journal of Consumer Research, 47(3), 519–534.

https://doi.org/10.1093/jcr/ucaa021

Hawkins, D. I., & Mothersbaugh, D. L. (2020). Consumer Behavior: Building Marketing Strategy (14th ed.). McGraw-

Hill Education.

Marketing.de. (n.d.). Ma’lumotlar asosida muallif ishlanmasi. www.marketing.de

Buxoro viloyati statistika boshqarmasi. (n.d.). Rasmiy ma’lumotlar portali. www.buxstat.uz

Downloads

Published

2025-11-01
Loading...