Raqamli texnologiyalar yordamida kitobxonlik madaniyatini rivojlantirish

Raqamli texnologiyalar yordamida kitobxonlik madaniyatini rivojlantirish

Authors

  • Sunnatillo Ernaqulov

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.15726210

Keywords:

raqamli texnologiyalar, kitobxonlik madaniyati, elektron kutubxona, audiokitob, mobil ilovalar, ijtimoiy tarmoqlar, yoshlar, mutolaa, axborot texnologiyalari, zamonaviy o‘qish usullari

Abstract

Ushbu maqolada raqamli texnologiyalarning kitobxonlik madaniyatini rivojlantirishdagi o‘rni va ahamiyati
yoritilgan. Xususan, elektron kutubxonalar, audiokitoblar, mobil ilovalar va ijtimoiy tarmoqlar orqali kitobga bo‘lgan qiziqishni
oshirish yo‘llari tahlil qilingan. Zamonaviy texnologiyalar yordamida yosh avlod orasida mutolaaga bo‘lgan e’tiborni
kuchaytirish va kitobxonlik madaniyatini shakllantirishning samarali usullari ko‘rib chiqiladi

Author Biography

Sunnatillo Ernaqulov


Xalqaro innovatsion universitet
Aniq fanlar, yer kadastri va kommunal
xo‘jaligi kafedrasi o‘qituvchisi

References

Abdullayeva, N. (2021). Raqamli texnologiyalar va ta’limda yangi yondashuvlar. Toshkent: O‘zbekiston Respublikasi

Xalq ta’limi vazirligi nashriyoti.

Hasanov, S. (2020). Elektron kutubxonalar va ularning kitobxonlik madaniyatidagi roli. O‘zbek tilidagi ilmiy jurnal,

(12), 45–52.

Karimov, B. (2019). Audiokitoblar: zamonaviy kitobxonlikni rivojlantirish vositasi. Toshkent: “Madaniyat va Ilm” nashriyoti.

Tursunov, J., & Rustamova, M. (2022). Mobil ilovalar orqali kitobxonlikni rag‘batlantirish. O‘zbekiston axborot texnologiyalari

jurnali, 8(3), 23–29.

O‘zbekiston Milliy kutubxonasi rasmiy sayti. (2024–yil). Elektron kutubxona xizmatlari haqida. Olingan manzil: https://

www.natlib.uz

Zokirov, A. (2021). Ijtimoiy tarmoqlarda kitob targ‘iboti: imkoniyatlar va muammolar. Axborot makoni, 14(6), 67–73.

World Bank Report. (2023–yil). Digital technologies and literacy development in Central Asia. Retrieved from: https://

www.worldbank.org

UNESCO. (2020–yil). Promoting reading in the digital age. Paris: UNESCO Publishing

Downloads

Published

2025-06-01
Loading...