RAQAMLI TEXNOLOGIYALAR ASOSIDA TURIZMNI RIVOJLANTIRISHNING NAZARIY KONSEPSIYASI
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.17350749Keywords:
turizm, raqamli texnologiyalar, innovatsion rivojlanish, raqamlashtirish, “aqlli turizm”, raqamli marketing, onlayn platformalar, hududiy turizm, turizm klasterlari, xizmatlar bozoriAbstract
Ushbu maqolada turizm sohasini raqamli texnologiyalar asosida rivojlantirishning nazariy asoslari hamda
konseptual yondashuvlari tahlil qilinadi. Raqamli texnologiyalar turizmda xizmat ko‘rsatish sifati, samaradorligi va
raqobatbardoshligini oshirishda muhim vosita sifatida qaraladi. Shuningdek, turizmning innovatsion rivojlanishida axborotkommunikatsiya
texnologiyalari, onlayn platformalar, raqamli marketing va “aqlli turizm” konsepsiyasining o‘rni ilmiy
jihatdan yoritiladi. Maqola nazariy konsepsiyalarni umumlashtirish va turizmni raqamlashtirishning istiqbolli yo‘nalishlarini
belgilashga qaratilgan
References
Gretzel U., Sigala M., Xiang Z., Koo C. (2015). Smart tourism: foundations and developments. Electronic Markets,
(3).
Buhalis D., Law R. (2008). Progress in information technology and tourism management: 20 years on and 10 years
after the Internet. Tourism Management, 29(4).
Raxmonov A. va boshq. (2021). O‘zbekistonda turizmni raqamlashtirish va innovatsion rivojlanish yo‘nalishlari.
Toshkent: Iqtisodiyot.
Kozak M., Baloglu S. (2011). Managing and marketing tourist destinations. Routledge.
Jo‘rayev B. (2022). Hududiy turizmni rivojlantirishda raqamli texnologiyalarning o‘rni. Samarqand: SamDU nashriyoti
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 MUHANDISLIK VA IQTISODIYOT

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.